Koncepcja pracy przedszkola

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA

1. Dbamy o bezpieczeństwo dzieci, uczymy je bezpiecznych zachowań i unikania zagrożeń.

2. Podejmujemy działania służące zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci, 
w tym zauważonych predyspozycji, uzdolnień i zainteresowań poprzez zastosowanie twórczych i aktywizujących metod pracy.

3. Indywidualizujemy pracę z dziećmi, diagnozując ich osiągnięcia i potrzeby, wyrównujemy braki, tak by każde dziecko osiągnęło sukces i miało dobry start 
w szkole.

4. Współpracujemy z rodzina w celu ujednolicenia działań warunkujących wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci, podniesienie świadomości edukacyjnej, a także wzmocnienie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych.

5. Współdziałamy ze środowiskiem lokalnym w celu wzajemnej integracji oraz podejmowania wzajemnych a także odrębnych inicjatyw.

6. Kształtujemy poczucie przynależności narodowej, ukazujemy znaczenie symboli narodowych, zapoznajemy 
z polskimi tradycjami.

7. Rozwijamy umiejętności współżycia z przyrodą, postaw proekologicznych, zapoznajemy z zasadami ochrony środowiska, kształtujemy nawyki segregowania śmieci. 

W roku szkolnym  2022/2023 szerzej zajmujemy się tematem:

"Przedszkolak małym patriotą"

Standardy przyjęte do realizacji:

1. Budzenie u dzieci miłości do małej i wielkiej Ojczyzny.
2. Rozwijanie postawy patriotycznej.
3. Doskonalenie mowy polskiej.
4. Kształtowanie poczucia tożsamości regionalnej, narodowej, europejskiej. 


OFERUJEMY DZIECIOM:

1. Wysoko kwalifikowaną kadrę pedagogiczną prowadzącą zajęcia.
2. Funkcjonalne i estetyczne sale zajęć.
3. Literaturę dla dzieci.
4. Pomoce dydaktyczne do zajęć.
5. Bezpośredni kontakt z przyrodą, sztuką.
6. Bezpieczny plac zabaw.

W RAMACH ZAJĘĆ DODATKOWYCH ORGANIZUJEMY:

1. Zajęcia taneczno-rytmiczne.
2. Teatrzyki.
3. Ciekawe wycieczki i spacery.

ABSOLWENCI NASZEGO PRZEDSZKOLA SĄ:

1. Aktywni, twórczy, chętni do działania.
2. Potrafią szanować siebie, są wrażliwi na potrzeby innych.
3. Mają ukształtowane poczucie własnej wartości.
4. Są dobrze przygotowani do następnego etapu edukacji.