ZASADY REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2025/26
Harmonogram
czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do
publicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Brzesko na rok szkolny
2024/2025
l.p |
Kryteria
brane pod uwagę |
Ilość pkt. |
Dokumenty
niezbędne do potwierdzenia spełnienia kryterium
|
1. |
Wielodzietność rodziny kandydata |
20 |
Oświadczenie o wielodzietności
rodziny kandydata |
2. |
Niepełnosprawność kandydata |
20 |
Orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność lub |
3. |
Niepełnosprawność jednego z
rodziców kandydata |
20 |
Orzeczenie o niepełnosprawności
lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w
rozumieniu przepisów ustawy |
4. |
Niepełnosprawność obojga rodziców
kandydata |
20 |
Orzeczenie o niepełnosprawności
lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w
rozumieniu przepisów ustawy |
5. |
Niepełnosprawność rodzeństwa
kandydata |
20 |
Orzeczenie o niepełnosprawności
lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w
rozumieniu przepisów ustawy |
6. |
Samotne wychowywanie kandydata w
rodzinie |
20 |
Prawomocny wyrok sądu orzekający
rozwód |
7. |
Objęcie kandydata pieczą zastępczą |
20 |
Dokument poświadczający objęcie
dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą |
Lp |
Kryterium |
Pkt |
Dokumenty niezbędne |
1 |
Dziecko, które ma prawo do objęcia go wychowaniem
przedszkolnym |
50 |
- |
2 |
Obydwoje pracujący rodzice, prowadzący działalność
gospodarczą lub uczący się w systemie stacjonarnym |
40 |
Zaświadczenia |
3 |
Jeden pracujący/prowadzący działalność gospodarczą
lub uczący się w systemie stacjonarnym rodzic |
30 |
Jak wyżej |
4 |
Rodzeństwo w przedszkolu |
4 |
- |
5 |
Dogodne względem miejsca zamieszkania położenie
przedszkola |
3 |
- |
6 |
Zadeklarowany przez rodziców kandydata czas pobytu
dziecka |
2 |
Oświadczenie rodzica |
5.
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu
uzupełniającym do publicznych przedszkoli działających na terenie Gminy
Brzesko:
L.P. |
Rodzaje czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin |
1. |
Złożenie wniosku wraz z załącznikami |
od 03.03. 2025 do 14.03. 2025 |
od 28.04.2025 r. do 09.05.2025 r. |
2. |
Weryfikacja przez komisje rekrutacyjną wniosków o
przyjęcie do przedszkola |
|
|
3. |
Podanie do publicznej wiadomości
listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
|
|
4. |
Potwierdzenie przez rodzica dziecka woli zapisania
dziecka do przedszkola w postaci pisemnego oświadczenia |
do 04.04.2025 r.
|
|
5. |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów
przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
|
|
Załącznik do Zarządzenia Nr 13/2021/2022 Dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 3 z dnia 15 lutego 2022r.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14.12.2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021, poz. 4), Zarządzenie Burmistrza Brzeska w sprawie ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym dla publicznych przedszkoli i publicznych szkół podstawowych, działających na terenie Gminy Brzesko oraz określenia limitów oddziałów klas I i oddziałów "zerowych" oraz przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych działających na terenie Gminy Brzesko.
§ 1
SKŁADANIE WNIOSKÓW
1. Rodzice dzieci przyjętych,
składają na kolejny rok szkolny deklarację o kontynuowaniu edukacji
przedszkolnej w terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania
rekrutacyjnego
2. Postępowanie rekrutacyjne odbywa
się wyłącznie na wolne miejsca na pisemny wniosek rodzica – złożony u
dyrektora wybranego przedszkola
3. Wniosek o przyjęcie do
przedszkola może być złożony do nie więcej niż 3 wybranych przedszkoli, we
wniosku określa się kolejność wybranych przedszkoli, w porządku od najbardziej
preferowanego
§ 2
ZASADY PRZYJĘĆ
1. Do Publicznego Przedszkola Nr 3,
przyjmowane są dzieci w wieku 3-6 lat, zamieszkałe na terenie Gminy
Brzesko
2. Dziecko w wieku 6 lat ma
obowiązek odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego.
3. W przypadku dzieci posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wychowaniem przedszkolnym może
być objęte dziecko w wieku 7 lat, nie dłużej jednak, niż do ukończenia 9 roku
życia.
4. Dzieci w wieku 3-5 lat mają prawo
do objęcia wychowaniem przedszkolnym.
5.W przypadku wolnych miejsc do
przedszkola mogą być przyjęte dzieci w wieku co najmniej 2,5 lat.
§ 3
POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE I KRYTERIA
PRZYJĘĆ
1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola, dyrektor wyznacza skład komisji oraz jej przewodniczącego.
2. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek zamieszkania na terenie Gminy Brzesko niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu, komisja - po weryfikacji wniosków spełniających wymogi z § 2 pkt. 2 i 3 niniejszego regulaminu - w pierwszej kolejności bierze pod uwagę łącznie kryteria :
1) wielodzietność rodziny kandydata
– 20 pkt.;
2) niepełnosprawność kandydata – 20
pkt.;
3) niepełnosprawność jednego z
rodziców kandydata – 20 pkt.;
4) niepełnosprawność obojga
rodziców kandydata – 20 pkt.;
5) niepełnosprawność rodzeństwa
kandydata – 20 pkt.;
6) samotne wychowywanie kandydata w
rodzinie – 20 pkt.;
7) objęcie kandydata pieczą
zastępczą – 20 pkt..
3. Kryteria te mają jednakową
wartość
4. Jeśli po tym etapie postępowania
rekrutacyjnego przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami bądź kandydaci
uzyskali równorzędną ilość punktów, komisja rekrutacyjna kieruje się kryteriami
dodatkowymi, określonymi przez Radę Miejską w Brzesku.
5.Kryteria dodatkowe spełniają:
1) dzieci, które mają prawo do
objęcia go wychowaniem przedszkolnym – 50 pkt.
2) obydwoje rodzice pracujący,
prowadzący działalność gosp. lub uczący się w systemie stacjonarnym– 40 pkt.
3) jeden pracujący/ prowadzący
działalność gosp. lub uczący się w systemie stacjonarnym – 30 pkt.
4) rodzeństwo w
przedszkolu – 4 pkt.
5) dogodne względem miejsca
zamieszkania położenie przedszkola do którego kandydat ma być przyjęty- 3 pkt.
6) zadeklarowany przez rodziców
kandydata czas pobytu dziecka w przedszkolu powyżej 7 godzin – 2 pkt.
6.Kryteria te maja różną wartość
§ 4
WARUNKI I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE
SPEŁNIANIE USTALONYCH KRYTERIÓW
1.Dokumentami, jakie należy dołączyć
do wniosku składanego u dyrektora przedszkola potwierdzającymi kryteria, o
których mowa § 3 ust. 2 są odpowiednio:
a) oświadczenie o wielodzietności
rodziny kandydata,
c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego
orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym
wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego
rodzicem,
d) dokument poświadczający objęcie
dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z 2012 r. poz.
1519 oraz z 2013 r. poz. 154 i 866);
2. Dokumenty, o których mowa w pkt.
1 składane są w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci
urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania
administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, bądź w postaci kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica
3. Dokumentami, jakie należy dołączyć
do wniosku składanego u dyrektora przedszkola potwierdzającymi kryteria
dodatkowe, o których mowa § 3 ust. 5 niniejszego regulaminu są oświadczenia
rodziców, składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych
zeznań. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli:
„Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego
oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności
karnej za składanie fałszywych zeznań.
4. Przewodniczący komisji
rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w w/w
oświadczeniach rodziców, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego, lub
może zwrócić się do burmistrza, o potwierdzenie tych okoliczności.
o którym mowa w art. 23 ust. 4a
ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
§ 5
ROZPATRYWANIE WNIOSKÓW W PRACACH
KOMISJI REKRUTACYJNEJ
1. W pierwszym etapie rekrutacji
komisja weryfikuje złożone wnioski oraz deklaracje rodziców o kontynuowaniu
edukacji przedszkolnej - przeprowadzając wstępną kwalifikację
2. Za wnioski i deklaracje dzieci
zakwalifikowanych uważa się te, które obejmują dzieci zamieszkałe na terenie
Gminy Brzesko oraz zostały złożone w wymaganym terminie.
3. Deklaracje o kontynuowaniu
edukacji przedszkolnej oraz nowe wnioski złożone po wyznaczonym terminie nie
będą przyjmowane
4.Komisja rekrutacyjna ustala wyniki
postępowania rekrutacyjnego, lista dzieci zakwalifikowanych
i niezakwalifikowanych zostanie
podana do publicznej wiadomości w siedzibie przedszkola
5. W terminie wyznaczonym przez
Burmistrza Brzeska po opublikowaniu listy dzieci zakwalifikowanych do danego
przedszkola, rodzice dzieci, mają obowiązek potwierdzenia wyboru konkretnego
przedszkola.
6.Jeżeli, któryś z rodziców wybierze
inne przedszkole, na to miejsce wchodzi dziecko niezakwalifikowane.
7. Komisja rozpatruje do przyjęcia
tych kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani, potwierdzili wybór przedszkola
w wymaganym terminie oraz złożyli wymagane z wnioskiem dokumenty.
8. Komisja rekrutacyjna przyjmuje
tylu kandydatów iloma wolnymi miejscami dysponuje przedszkole, zachowując
kolejność stosowania kryteriów określonych w § 3 pkt. 2 i 5 niniejszego
regulaminu i wagę ustalonych punktów za spełnianie ich.
9. W przypadku, otrzymania przez
kandydatów jednakowej liczby punktów w II ETAPIE rekrutacji, pierwszeństwo w
przyjęciu kandydata określać będzie kolejność składania deklaracji wyboru (data
i godzina).
10. Lista dzieci przyjętych i
nieprzyjętych zostanie podana do publicznej wiadomości w siedzibie
przedszkola.
11. Dzień podania do publicznej
wiadomości listy o której mowa w pkt. 4 i 8 określony jest w formie adnotacji
umieszczonej na liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji
rekrutacyjnej.
12.Komisja rekrutacyjna sporządza
protokół postępowania rekrutacyjnego.
§ 6
TERMINY POSTĘPOWANIA
REKRUTACYJNEGO
Harmonogram czynności w postępowaniu
rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do przedszkola zawiera
Zarządzenie Burmistrza Brzeska na dany rok szkolny w sprawie ustalenia
harmonogramu czynności i w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu
uzupełniającym dla publicznych przedszkoli i publicznych szkół podstawowych,
działających na terenie Gminy Brzesko oraz określenia limitów oddziałów klas I
i oddziałów "zerowych" oraz przedszkolnych w publicznych szkołach
podstawowych działających na terenie Gminy Brzesko.
§ 7
POSTĘPOWANIE ODWOŁAWCZE
1.Ustala się terminy
odwoławcze:
a) w terminie 7 dni od dnia podania
do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych składanie
przez rodziców do komisji rekrutacyjnej wniosków o sporządzenie uzasadnienia
odmowy przyjęcia dziecka
b) w terminie 5 dni od złożenia
wniosku komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia
dziecka
c) w terminie 7 dni od dnia
otrzymania uzasadnienia składanie przez rodziców do dyrektora przedszkola
odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
d) w terminie 7 dni od dnia
otrzymania odwołania dyrektor przedszkola rozpatruje odwołania rodziców od
rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
2. Na rozstrzygnięcie dyrektora
przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego
§ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Listy dzieci zakwalifikowanych do
przedszkola, o których mowa w § 5 pkt.4 oraz w § 6 pkt. 3 niniejszego
regulaminu nie są tożsame z listami dzieci przyjętych do przedszkola.
2. Pod pojęciem „wielodzietności
rodziny” rozumie się rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci.
3. Za osobę samotnie wychowującą
dziecko uważa się pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji
orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że wychowuje
wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
§ 9
Traci moc dotychczas obowiązujący
Regulamin rekrutacji z dnia 5 lutego 2021
§ 10
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 lutego 2022.