REKRUTACJA

ZASADY REKRUTACJI  NA ROK SZKOLNY 2024/25

 

Są zgodne z zarządzeniem Burmistrza Brzeska
Nr 30/2024 w sprawie: ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym
do publicznych przedszkoli i publicznych szkół podstawowych działających na terenie Gminy Brzesko na rok szkolny 2024/2025
 

 Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do publicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Brzesko na rok szkolny 2024/2025

1. W postępowaniu rekrutacyjnym nie uczestniczą dzieci, które w roku szkolnym 2023/2024 uczęszczały do przedszkola. Rodzice (prawni opiekunowie) tych dzieci składają na kolejny rok szkolny deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego. Deklarację o której mowa powyżej rodzice składają w terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego tj. między 
19 a 23 lutego 2024 r. włącznie;

2Na pozostałe wolne miejsca w przedszkolu przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie rekrutacyjne odbywa się wyłącznie na wolne miejsca, na pisemny wniosek rodzica/prawnego opiekuna w oparciu o kryteria, o których mowa w ust. 3 i 4 oraz zgodnie z harmonogramem opisanym w ust. 5.
3. W przypadku większej liczby kandydatów, niż liczba miejsc w przedszkolu, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:

l.p

Kryteria brane pod uwagę

Ilość pkt.

Dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia kryterium

1.

Wielodzietność rodziny kandydata

20

Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata

2.

Niepełnosprawność kandydata

20

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność lub
o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. z 2024 r., poz.44)

3.

Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata

20

Orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu
osób niepełnosprawnych
(t.j. Dz. U. z 2024 r., poz.44)

4.

Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

20

Orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu
osób niepełnosprawnych
(t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 44)

5.

Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata

20

Orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu
osób niepełnosprawnych
(t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 44.)

6.

Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie

20

Prawomocny wyrok sądu orzekający rozwód
lub separację lub akt zagonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.

7.

Objęcie kandydata pieczą zastępczą

20

Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą
z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.1426 ze zm.)


4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami,
na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria określone w załączniku do Uchwały Nr XXXVII/255/2017 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 31.03.2017 r. w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, liczby punktów za każde z tych kryteriów i dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia (Dz.Urz.Woj.Małopolskiego z 2017,  poz. 2454)

Lp

Kryterium

Pkt

Dokumenty niezbędne
do potwierdzenia
 kryterium

1

Dziecko, które ma prawo do objęcia go wychowaniem przedszkolnym

  50

-

2

Obydwoje pracujący rodzice, prowadzący działalność gospodarczą lub uczący się w systemie stacjonarnym

 

  40

Zaświadczenia
o zatrudnieniu,
pobieraniu nauki w systemie stacjonarnym lub
o prowadzeniu działalności gospodarczej
– dotyczy obojga rodziców

3

Jeden pracujący/prowadzący działalność gospodarczą lub uczący się w systemie stacjonarnym rodzic

 

  30

Jak wyżej

4

Rodzeństwo w przedszkolu

  4

-

5

Dogodne względem miejsca zamieszkania położenie przedszkola
 do którego kandydat ma być przyjęty

 

  3

-

6

Zadeklarowany przez rodziców kandydata czas pobytu dziecka
w przedszkolu powyżej 7 godzin

  2

Oświadczenie rodzica
o planowanym pobycie dziecka
w przedszkolu

 

 5. Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do publicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Brzesko:

 

L.P.

Rodzaje czynności

Termin w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin
w postępowaniu uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku wraz z załącznikami
o przyjęcie do przedszkola na wolne miejsca

od 26.02. 2024 r.

do 11.03. 2024 r.

od 29.04.2024 r.

do 07.05.2024 r.

2.

Weryfikacja przez komisje rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola
i dokumentów potwierdzających
przez kandydatów spełnienie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

 


do 15.03.2024 r.

 


do 13.05.2024 r.

3.

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.


22.03.2024 r.


17.05.2024 r.

4.

Potwierdzenie przez rodzica dziecka woli zapisania dziecka do  przedszkola w postaci pisemnego oświadczenia

 

do 02.04.2024 r.


do 27.05.2024 r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.


08.04.2024 r.


03.06.2024 r.






 

REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI 
do Publicznego Przedszkola Nr 3 w Brzesku                                        

Załącznik do Zarządzenia Nr 13/2021/2022 Dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 3 z dnia 15 lutego 2022r.                                                                                   

 Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14.12.2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021, poz. 4), Zarządzenie Burmistrza Brzeska w sprawie ustalenia harmonogramu czynności  w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym dla publicznych przedszkoli i publicznych szkół podstawowych, działających na terenie Gminy Brzesko oraz określenia limitów oddziałów klas I i oddziałów "zerowych" oraz przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych działających na terenie Gminy Brzesko.

§ 1

SKŁADANIE WNIOSKÓW

1. Rodzice dzieci przyjętych, składają na kolejny rok szkolny deklarację o kontynuowaniu edukacji przedszkolnej w terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego

2. Postępowanie rekrutacyjne odbywa się wyłącznie na wolne miejsca  na pisemny wniosek rodzica – złożony u dyrektora wybranego przedszkola  

3. Wniosek o przyjęcie do przedszkola może być złożony do nie więcej niż 3 wybranych przedszkoli, we wniosku określa się kolejność wybranych przedszkoli, w porządku od najbardziej preferowanego 

§ 2

ZASADY PRZYJĘĆ

1. Do Publicznego Przedszkola Nr 3, przyjmowane są dzieci w wieku 3-6 lat, zamieszkałe na terenie Gminy Brzesko 

2. Dziecko w wieku 6 lat ma obowiązek odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego. 

3. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku 7 lat, nie dłużej jednak, niż do ukończenia 9 roku życia. 

4. Dzieci w wieku 3-5 lat mają prawo do objęcia wychowaniem przedszkolnym.

5.W przypadku wolnych miejsc do przedszkola mogą być przyjęte dzieci w wieku co najmniej 2,5 lat.

§ 3

POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE I KRYTERIA PRZYJĘĆ

1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola, dyrektor wyznacza skład komisji oraz jej przewodniczącego.

2. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek zamieszkania na terenie Gminy Brzesko niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu, komisja - po weryfikacji wniosków spełniających wymogi z § 2 pkt. 2 i 3 niniejszego regulaminu - w pierwszej kolejności bierze pod uwagę łącznie kryteria :

1) wielodzietność rodziny kandydata – 20 pkt.; 

2) niepełnosprawność kandydata – 20 pkt.; 

3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 20 pkt.;

 4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – 20 pkt.; 

5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 20 pkt.; 

6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 20 pkt.; 

7) objęcie kandydata pieczą zastępczą – 20 pkt.. 

3. Kryteria te mają jednakową wartość 

4. Jeśli po tym etapie postępowania rekrutacyjnego przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami bądź kandydaci uzyskali równorzędną ilość punktów, komisja rekrutacyjna kieruje się kryteriami dodatkowymi, określonymi przez Radę Miejską w Brzesku.

5.Kryteria dodatkowe spełniają:

1) dzieci, które mają prawo do objęcia go wychowaniem przedszkolnym – 50 pkt.

2) obydwoje rodzice pracujący, prowadzący działalność gosp. lub uczący się w systemie stacjonarnym– 40 pkt.

3) jeden pracujący/ prowadzący działalność gosp. lub uczący się w systemie stacjonarnym – 30 pkt.

4)  rodzeństwo w  przedszkolu – 4 pkt.

5) dogodne względem miejsca zamieszkania położenie przedszkola do którego kandydat ma być przyjęty- 3 pkt.

6) zadeklarowany przez rodziców kandydata czas pobytu dziecka w przedszkolu powyżej 7 godzin – 2 pkt.

6.Kryteria te maja różną wartość 

§ 4

WARUNKI I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIANIE USTALONYCH KRYTERIÓW

1.Dokumentami, jakie należy dołączyć do wniosku składanego u dyrektora przedszkola potwierdzającymi kryteria, o których mowa § 3 ust. 2 są odpowiednio: 

a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata, 

b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.), 

c) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem, 

d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z 2012 r. poz. 1519 oraz z 2013 r. poz. 154 i 866); 

2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 składane są w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, bądź w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica 

3. Dokumentami, jakie należy dołączyć do wniosku składanego u dyrektora przedszkola potwierdzającymi kryteria dodatkowe, o których mowa § 3 ust. 5 niniejszego regulaminu są oświadczenia rodziców, składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. 

4. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w w/w oświadczeniach rodziców, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego, lub może zwrócić się do burmistrza, o potwierdzenie tych okoliczności. 

5. W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, burmistrz korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji
o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucja ta posiada takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu,

o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. 

§ 5

ROZPATRYWANIE WNIOSKÓW W PRACACH KOMISJI REKRUTACYJNEJ

1. W pierwszym etapie rekrutacji komisja weryfikuje złożone wnioski oraz deklaracje rodziców o kontynuowaniu edukacji przedszkolnej - przeprowadzając wstępną kwalifikację 

2. Za wnioski i deklaracje dzieci zakwalifikowanych uważa się te, które obejmują dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Brzesko oraz zostały złożone w wymaganym terminie.

3. Deklaracje o kontynuowaniu edukacji przedszkolnej oraz nowe wnioski złożone po wyznaczonym terminie nie będą przyjmowane 

4.Komisja rekrutacyjna ustala wyniki postępowania rekrutacyjnego, lista dzieci zakwalifikowanych 

i niezakwalifikowanych zostanie podana do publicznej wiadomości w siedzibie przedszkola 

5. W terminie wyznaczonym przez Burmistrza Brzeska po opublikowaniu listy dzieci zakwalifikowanych do danego przedszkola, rodzice dzieci, mają obowiązek potwierdzenia wyboru konkretnego przedszkola.

6.Jeżeli, któryś z rodziców wybierze inne przedszkole, na to miejsce wchodzi dziecko niezakwalifikowane.

7. Komisja rozpatruje do przyjęcia tych kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani, potwierdzili wybór przedszkola w wymaganym terminie oraz złożyli wymagane z wnioskiem dokumenty.

8. Komisja rekrutacyjna przyjmuje tylu kandydatów iloma wolnymi miejscami dysponuje przedszkole, zachowując kolejność stosowania kryteriów określonych w § 3 pkt. 2 i 5 niniejszego regulaminu i wagę ustalonych punktów za spełnianie ich. 

9. W przypadku, otrzymania przez kandydatów jednakowej liczby punktów w II ETAPIE rekrutacji, pierwszeństwo w przyjęciu kandydata określać będzie kolejność składania deklaracji wyboru (data i godzina).

10. Lista dzieci przyjętych i nieprzyjętych zostanie podana do publicznej wiadomości w siedzibie przedszkola. 

11. Dzień podania do publicznej wiadomości listy o której mowa w pkt. 4 i 8 określony jest w formie adnotacji umieszczonej na liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. 

12.Komisja rekrutacyjna sporządza protokół postępowania rekrutacyjnego.

§ 6

 TERMINY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do przedszkola zawiera Zarządzenie Burmistrza Brzeska na dany rok szkolny w sprawie ustalenia harmonogramu czynności i w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym dla publicznych przedszkoli i publicznych szkół podstawowych, działających na terenie Gminy Brzesko oraz określenia limitów oddziałów klas I i oddziałów "zerowych" oraz przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych działających na terenie Gminy Brzesko.

§ 7 

POSTĘPOWANIE ODWOŁAWCZE

1.Ustala się terminy odwoławcze: 

a) w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych składanie przez rodziców do komisji rekrutacyjnej wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka 

b) w terminie 5 dni od złożenia wniosku komisja rekrutacyjna  sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia dziecka 

c) w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia składanie przez rodziców do dyrektora przedszkola odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej 

d) w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania dyrektor przedszkola rozpatruje odwołania rodziców od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej 

2. Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego 

§ 8 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Listy dzieci zakwalifikowanych do przedszkola, o których mowa w § 5 pkt.4 oraz w § 6 pkt. 3 niniejszego regulaminu nie są tożsame z listami dzieci przyjętych do przedszkola. 

2. Pod pojęciem „wielodzietności rodziny” rozumie się rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci. 

3. Za osobę samotnie wychowującą dziecko uważa się pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem. 

§ 9

Traci moc dotychczas obowiązujący Regulamin rekrutacji z dnia 5 lutego 2021

§ 10

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 lutego 2022.